"איך אמרת שקוראים לה?" שאלה העלמה, מנסה להתגבר על רעש המנוע. "קוראים לה ג'ני", השיב הטייס שישב במושב האחורי, "היא הבייבי שלי! יש לה מנוע V8 שמספק 90 כוחות סוס שמסובבים את המנוע במהירות של 1400 סיבובים לדקה!"
חבל שאני לא הבייבי שלך, חשבה לעצמה העלמה, "1,400, זה הכל?"
"אני יכול ללחוץ אותה גם ל-1,800 סיבובים לדקה", אמר הטייס, "ואז הבייבי שלי תגיע למהירות מירבית של 75 מייל לשעה!"
עוד פעם הבייבי שלך... אתה לוקח אותה גם לקולנוע? מלמלה העלמה לעצמה... "שאלת משהו?" שאל הטייס. "שאלתי לגבי יחס הדחיסה במנוע..." אמרה העלמה. אולי זה יעשה עליו קצת רושם.
"אקסקיוז מי! אבל מה לך וליחס דחיסה?" שאל הטייס. למקרה שאתן - בנות שמתעניינות בבנים, שמתעניינים במכונות - לא יודעות על מה מדובר, אז יחס דחיסה הוא היחס שבין הנפח המקסימלי בתא השריפה של הצילינדר (כאשר הבוכנה נמצאת למטה) לבין הנפח הקטן ביותר בצילינדר, כשהבוכנה נמצאת למעלה ולפני שהכוח מועבר לקראנק שאפט (גל ארכובה). ככל שהיחס הזה גדול יותר, מתקבלת אנרגיה מכנית גדולה יותר.
"אני לא רק פנים יפות", אמרה העלמה, "ועדיין לא ענית לי..."
"4.9:1" השיב הטייס. "זה באמת יחס לא רע..." אמרה העלמה, "ועכשיו, אם לא איכפת לך, אני מוכנה ללופ!"
הג'ני (curtiss JN) הוא מטוס אימון, וזאת הסיבה שגם המושב הקדמי מצוייד ב"סטיק" היגוי. העלמה ראתה כיצד הסטיק נמשך לכיוונה, הוא באמת מתכוון לבצע לופ... ואז האף של הג'ני התחיל להתרומם ולהתרומם... עד שהם היו הפוכים לחלוטין!
העלמה הרגישה כיצד גופה נלחץ אל רצועות הבטחון: "כדורים גדולים של אש!!!" היא צעקה בשמחה. "שם טוב לשיר..." צחק הטייס, ואז התחילה הצלילה, כשאף המטוס פנה לעבר הקרקע לקראת ההתיישרות... "ג'יזס!" קראה העלמה בזמן שהיא נדבקה בעוצמה אל המושב.
"אנחנו הטייסים פשוט קוראים לו ג'י. כוח ג'י" קרא הטייס מאחוריה, "רוצה עוד?" הוא שאל. "הו בבקשה, אל תפסיק..." ביקשה העלמה. היא ראתה כיצד הסטיק שוב נמשך והאף מתרומם... עוד לופ?
אבל הפעם, כאשר הג'ני נמצאה על סף ההזדקרות, היא ראתה את הדוושה השמאלית נלחצת בכוח. האף של הג'ני החל לסבסב שמאלה, למטה ואז הם שוב צללו עד שהטייס ישר את המטוס. "את בסדר שם?" שאל הטייס. "נפלא!" קראה העלמה, "מה זה היה?" "קוראים לזה 'סטול כנף...' (סטול באנגלית = הזדקרות) השתמשנו בתמרון הזה לא מעט בזמן המלחמה, סוג של 'הסתערות חוזרת' בקרב בין שני מטוסים, אבל הוא יעיל גם בתקיפה נגד מטרות קרקעיות", הסביר הטייס.
היא אוהבת לעוף, העלמה הזאת, והיא עדיין לא הקיאה... היא מוצאת חן בעיני! "ומה עכשיו?" שאלה העלמה. "עכשיו נוחתים..." אמר הטיס. "מה פתאום נוחתים! עוד לא עשינו שום דבר מרגש..." התלוננה העלמה.
"בקצב הזה היא עוד תבקש לטפס על הכנף..." מלמל לעצמו הטייס.
"אפשר?" שאלה העלמה. "אפשר מה???" שאל הטייס. "מה שאמרת עכשיו... לטפס על הכנף?" "את לא רצינית!" הוא אמר. "אני כן!" היא אמרה, ועוד לפני שהטייס הספיק לגמגם משהו, היא הושיטה יד ונאחזה בתושבות שהורכבו במיוחד עבור פעלולני אוויר.
"איכפת לך להוריד קצת מהירות?" שאלה העלמה בזמן שהיא הוציאה את גופה מהמושב הקדמי. בתוך פחות מדקה היא עמדה על הכנף, מחייכת אליו: "זה ריגוש!" היא צעקה אליו.
"שיחקת אותה בייבי!" קרא הטייס. בייבי... חשבה בלבה העלמה, הגיע הזמן. רק שג'ני לא תתחיל לקנא...
וכמו שהוא בא, ככה הוא גם נעלם. "כאלו הם הצוללים לאסם", חשבה לעצמה העלמה. הם באים משום מקום, טסים מעל העיירה בגובה נמוך כדי למשוך את תשומת לבם של התושבים. ואז - כשכולם עוזבים הכל ויוצאים החוצה כדי לחפש אותם - הם חוזרים ליעף נוסף ומשליכים 'פליירים' (Flyer): הזמנות למופע אווירי שכולל תמרונים עוצרי נשימה, פעלולני אוויר אמיצים שיעברו בין מטוסים באוויר, ירדו בעזרת סולם לרכב נוסע, ישחקו טניס על הכנף!
יהיו גם טיסות היכרות בעלות של 10$ ואיך לא... צלילות אל האסם.
בדרך כלל הם מוצאים איזושהי חווה עם אסם גדול ושטחים שמהם אפשר לנחות ולהמריא. לאחר משא ומתן עם החוואי (על ענייני כסף כמובן) ולאחר ששני הצדדים הגיעו להסכמה, הם היו ממריאים אל עבר העיירה ומתחילים להשתולל.
אז, בשנות ה-20, תושבי העיירה היו עוצרים הכל, שובתים ממלאכתם וכולם היו נוהרים אל אותה חווה ששמה צויין על גבי הפלייר. אז, באותם ימים, זה היה Show לא נורמאלי. הם היו טסים בגובה אפס! מעל קהל הצופים הנלהבים, הם היו נכנסים מפתח אחד של האסם ויוצאים מהצד השני - וכמעט תמיד זה היה מצליח.
כעבור שבועיים הגיע מכתב... העלמה זיהתה מיד שהטייס הוא זה אשר שלח אותו בזכות בול הדואר של 24 סנט ועליו מטוס דו-כנפי... ג'ני!
למראה הבול היא צחקה, כי מטוס הג'ני שהודפס על הבול היה הפוך.
היא שוב הרגישה איך הגוף שלה מתנתק מהמושב ורק רצועות הבטחון שומרות שלא תיפול..
"עלמה..." הוא כותב, "אפילו לא הצגתי את עצמי בפנייך, קוראים לי ג'ון וכפי שבוודאי הבנת, הייתי טייס בזמן המלחמה. את קורס הטייס שלי עשיתי על ג'ני. כמעט כולנו למדנו לטוס על ג'ני - אלפי טייסים ואלפי מטוסים. המלחמה הסתיימה בינתיים, אבל אהבת הטיסה, כפי שהבנת, לא דעכה. וזאת היתה ההזדמנות שלנו - לקנות ג'ני! היית מאמינה שאת הג'ני שלי רכשתי ב-500$ בלבד? מחירו של ג'ני חדש היה פי עשרה ויותר, אבל נותרו כל כך הרבה מטוסים עודפים לאחר המלחמה, שיכולת לרכוש חדש במחיר מצחיק. אני לא צריך אוטומוביל, יש לי מטוס! ובזכות המטוסים האלו אנחנו מתפרנסים - דואר אוויר, הברחות וטיסות היכרות וראווה. אנחנו נמצאים כעת בדאלאס: צוללים לאסם, מבצעים תמרונים, את יודעת... בכל מקרה, חשבתי לראות אותך שוב, אני צריך להכשיר פעלולן אוויר חדש שיטוס איתי, שיטפס ויעמוד על הכנף העליונה, שיתלה מהכנף התחתונה, שירד בסולם חבלים אל תוך רכב נוסע... וביחד נהיה צוות. נוכל לקרוא לעצמנו 'העלמה והטייס'. אני גם מבטיח לא לקרוא יותר לג'ני שלי בייבי (כשאת בסביבה). האם זה יעניין אותך? יש לי הרגשה שכן... בקרוב, לאחר שתקצרו את החיטה, אנחנו נחזור. מקווה לראות אותך. ג'ון".
אתם בטח חושבים לעצמכם: "זאת פרנסה? טייס נועז ופעלולנית... לך תלמד מנהל עסקים, חפש נפט, או שפשוט תפתח סוכנות ביטוח אפורה... יחסים עסקיים על בסיס הרפתקני/רומנטי זה הימור כושל - כמעט תמיד!"
אתם צודקים. זה לא היה קל, אבל הטייס והעלמה לא ויתרו. גם כשהיה קשה, גם כשנכנסו תקנות התעופה הראשונות בארצות הברית - תקנות שאסרו לצלול יותר אל תוך אסמים ו/או לטוס, במהופך, בגובה אפס מעל הקהל...
שנים רבות עברו מאז שהעלמה טיפסה לראשונה על הכנף של הג'ני. הטייס כבר הלך לו ואת מקומו תפסו זכרונות רחוקים. היא אהבה לשבת ולקרוא את אותו מכתב שהטייס שלח לה, אז, לפני כל כך הרבה שנים.
ואז סיפרו לה שהבול, עם הג'ני ההפוך, הוא בול "די" נדיר, בלשון המעטה. רק מאה בולים כאלה מכילים את שגיאת ההדפסה הזאת - בכל שאר הבולים שהודפסו, הג'ני אינו הפוך. ולכן... הבול שמצוי בידה שווה מיליונים!!!