MIG 23ML

את מטוסי המיג כולכם מכירים כמטוסי אויב מסוכנים, מטוסים שטייסי חיל האוויר ראו בעיקר דרך הכוונת שלהם ממש לפני שהפילו אותם. מעבר לעיצובו המגושם אך המרשים, לכנפיו המשתנות בהתאם למהירות ולתכונותיו המיוחדות, אנחנו בגלריה לתעופה זיהינו מספר סיפורים מיוחדים סביבו
אודות MIG 23ML

את מטוסי המיג כולכם מכירים כמטוסי אויב מסוכנים, מטוסים שטייסי חיל האוויר ראו בעיקר דרך הכוונת שלהם ממש לפני שהפילו אותם. מעבר לעיצובו המגושם אך המרשים, לכנפיו המשתנות בהתאם למהירות ולתכונותיו המיוחדות, אנחנו בגלריה לתעופה זיהינו מספר סיפורים מיוחדים סביב המטוס.
לא תאמינו שמתכנן מטוסי אויב אלו היה יהודי חכם שעמד בראש משרד התכנון  מיקויאן-גורביץ' -חברת מיג הסובייטית! בואו להתרשם ממטוס קרב אימתני ותכלו לשמוע גם סיפור לא יאמן שמחבר את ההיסטוריה של התעופה עם סיפורנו המיוחד כישראלים.

 

מיג-23 (רוסית МиГ-23; קוד דיווח נאט"ו: פלוגר, Flogger, מאנגלית: "מצליף") הוא מטוס קרב סובייטי מתוצרת משרד התכנון מיקויאן-גורביץ' ששימש כמטוס קרב עיקרי בברית המועצות, מדינות ברית ורשה ומספר מדינות אחרות, בעיקר בשנות השבעים ותחילת שנות השמונים של המאה העשרים. למיג- 23 כנפיים בזוית משיכה משתנה. המיג- 23 מופעל עד היום בחילות אוויר של מדינות ערב, היווה ומהווה מטוס אויב מרכזי לחיל האוויר הישראלי במשך כשלושה עשורים. דגמי ה"פלוגר" הראשונים נועדו להפצצות אוויריות במהירות גבוהה, אבל במהרה הבחינו בכך שמטוס הקרב היה צריך להיכנס לעתים קרובות לקרב אווירי צמוד. דגמי הייצור הראשונים של המטוס סבלו מסדקים בגוף המטוס במהלך שירותם המבצעי ומכושר תמרון לקוי. בוצע תכנון מחדש של שלדת המטוס, מה שהוביל ליצירת הדגם מיג-23ML (האות L כקיצור למילה "לוחקי" (קל משקל)), למעשה כמעט מטוס חדש. משקל המטוס ללא המטען הופחת ב-1,250 ק"ג, דבר שהושג חלקית על ידי הסרת תא דלק אחורי מגוף המטוס. שיפרו גם את האווירודינמיקה של המטוס כדי להפחית את כוח.