העגור הוא כמו אדם רב פעלים אך צנוע, או כמו יהלום קבור עדיין בתוך אבן...הוא לא מטוס מרשים מבחינת עיצוב, אין לו מנוע חזק והוא לא נושא פצצות..יחד עם זאת לעגור פעילות מבצעית ענפה בחיל האוויר כמטוס תובלה, סיור, תצפית ואיסוף מודיעין, כך העגורים גרפו את רוב פרסי הבטיחות בחיל האוויר. אנחנו בגלריה לתעופה נספר לכם את סיפורו האמיתי של העגור שקושר אותו עוד לגרמניה הנאצית ולסודות כמוסים שאף אחד לא היה רוצה שתדעו...
טיסה ראשונה 29/4/1959
כניסה לשירות 1971
יצא משירות [עדיין בשימוש אזרחי בעולם]
נפלט מחיל האוויר ב 2005
כמות שיוצרה 60 (מדגם B1)
טיפוס מטוס קישור וסיור דו-מנועי
נוסעים 1 + 4
מידות המטוס:
אורך 9.0 מטר
מוטת כנפיים 13.8 מטר
גובה 2.8 מטר
משקל ריק 1,800 ק"ג
משקל מלא 2,722 ק"ג
מנוע שניים, IO-540-A 290 כ"ס כל אחד.
דלק ---------------------
ביצועי המטוס:
מהירות מירבית 155 קשר
מהירות שיוט 130 קשר
טווח טיסה 1,235 ק"מ
תקרת טיס 21,000 רגל
שיעור נסיקה 1,400 רגל/דקה