מטוס קלאסי משיא תקופת תור הזהב של התעופה, חד כנפי, חד מנועי ובעל עיצוב אופטימי ופשוט.
כל אחד יכול לקבל השראה מהפשטות של המטוס כאשר עומדים מול הפורטרפילד פלייאבוט, מאזינים לפעולת מנועו ומריחים את ריח אדי הדלק והשמן הנפלטים ממנועו הרדיאלי.
מטוסי פורטרפילד תוכננו ע"י מיסד חברת אמריקן איגל קורפוריישן ,אי.אי.פורטרפילד מקנזס שבמדינת מיזורי בארה"ב. המטוסים הראשונים שיצרה החברה היו בעלי מנועי לייקומינג או קונטיננטל. מקורו של דגם 35 הוא במטוס קל שכונה וויאנדוט פאפ שתוכנן ע"י נואל הוקאדיי ונבנה ע"י בית הספר התיכון בוויאנדוט.חברת פורטרפילד הכירה בפוטנציאל של המטוס ולכן רכשה את זכויות התכנון וגם שכרה את הוקאדיי כמנהל המפעל וכמתכנן.
המטוס שנרכש על ידי פרדייב הוא בעל מספר סידורי 136.הופעל על ידי חובב תעופה עד שנת 1945, עת נחת על כביש ומאז לא טס עוד. כאשר נרכש היה המטוס בשיפוץ יסודי על ידי פמלה קולי, טייסת ובונת כנורות מניו המפשייר בארה"ב. המטוס נשא אות קריאה אמריקאי N14479 והיה בבעלות דברה פל מסן פרנסיסקו.שיפוצו של המטוס יושלם על ידי צוות התחזוקה והשחזור של הגלריה לתעופה בפרדייב והוא יובא למצב טיסה.
פורטרפילד 35-70 פלייאבאוט Porterfield 35-70 Flyabout
שנות ייצור 1935
מספר יצרן 136
ארץ מוצא ארה"ב
טיפוס תיור פרטי
נוסעים 2 (כולל טייס)
מנוע לה בלונד 70 כ"ס
ביצועי המטוס:
מהירות מירבית 90 קשר
טווח טיסה כ- 580 ק"מ
תקרת טיס 13,500 רגל
דגם 35 שהיה מטוס תיור קל דו מושבי הונע בתחילה ע"י מנוע לה בלונד 60 כ"ס, ולאחר מכן פותחו שלוש גרסאות. האחת דגם 35-70 פלייאבאוט משנת 1937 בעל מנוע כוכבי חמישה צילינדרים מדגם לה בלונד 5DE בן 70 כ"ס, והשניה דגם 35V וריאנט בעל מנוע וולי M-5 בן 65 כ"ס והשלישית, 35W לוקשרי או 35-90 בעלת מנוע כוכבי מדגם וורנר סקאראב ג'וניור המפתח 90 כ"ס. גוף המטוס בנוי מצינורות פלדה מרותכים ומצופה בבד,וכנפיו מורכבות משתי קורות מעץ אשוחית ,צלעות העשויות מעץ אשוחית ומדיקט,ומצופות בבד.המטוס הינו דו מושבי בעל 2 מוטות היגוי הניתנים לפירוק מכל תא. המטוס היה בעל כן נסע קבוע ומגלש זנב.